چرا باید مدرک معتبر آموزشی بگیریم؟

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۲ کد : ۴ مقالات
تعداد بازدید:۳۳۵
چرا باید مدرک معتبر آموزشی بگیریم؟


دنیای کنونی با پیشرفت سریع فناوری، تغییرات قابل توجهی در بازار کار به وجود آورده است. برای رفع نیاز شرکت‌ها و کارفرمایان به نیروی انسانی با مهارت‌های تخصصی و متناسب با فناوری‌های جدید، دولت‌ها و موسسات آموزشی در حال ارائه دوره‌های آموزشی دقیق و اصولی برای توسعه مهارت‌های موردنیاز هستند.
دوره‌های آموزشی جدید برای بهبود تخصص و توانمندی‌های فردی و شغلی شما و همچنین افزایش راندمان شرکت‌های کوچک و بزرگ، بسیار مفید هستند. در واقع، خلق و ترویج اینگونه دوره‌های آموزشی علاوه بر بهبود مراتب زیستی، در نیل به اهداف تجاری و خدماتی از جمله کاهش هزینه‌های بهره‌وری، ارتقای کارایی و حرفه‌ای‌سازی کارکنان و اهداف دیگری، در بازار کار بسیار موفق بوده‌اند.
با این حال، این تغییرات گاهی ممکن است منجر به کاهش ارزش مدارک آکادمیک و دانشگاهی در ذهن افراد شود. در سال‌های گذشته، بسیاری از مردم به دنبال گذراندن دوره‌های یک دانشگاه بودند، اما این روزها، بسیاری از افراد در حوزه‌های مختلف با موفقیتی بیشتر در بازار کار، بدون داشتن مدرک دانشگاهی به چالش برخورده‌اند. در وهله اول، دلیل اصلی این پدیده می‌تواند با رعایت نکاتی مانند تخصص، تعهد، رهبری، انعطاف‌پذیری و همکاری باشد.
در ایران مدارک دانشگاهی دارای محبوبیت خاصی هستند. با این حال، در بسیاری از موارد، فرد نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی ندارد؛ بلکه نیاز به کسب دانش و تجربه برای یادگیری اطلاعات لازم و کافی در حرفه خود دارد تا بتواند در آن مشغول به کار یا تحقیق شود.  
مطالب تئوریک تدریس شده در دانشگاه فاصله زیادی با مهارت و تخصص‌های مورد نیاز در بازار کار دارند به‌طوریکه برخی از مهارت‌هایی که در طول تحصیل در خودباره‌ی آموخته‌ایم، در بازارکار موردنیاز نباید به نظر می‌رسد.. در هنگام تکمیل فارغ‌التحصیلی و یا پس از تکمیل فارغ‌التحصیلی می‌توانید به سراغ دوره‌های صدور گواهی‌نامه بروید که در واقع رزومه شما کامل‌تر شده و شما را برای رسیدن به یک فرصت شغلی بهتر در بازار آماده خواهد کرد.
به عنوان مثال، یک دانشجویی که دارای مدرک تحصیلی کامپیوتر و مخابرات است، باید مهارت‌های تخصصی در حوزه شبکه و امنیت شبکه را به‌طور مستقل یادگیری کند تا بتواند به این حرفه نزدیک شود. همچنین داشتن رزومه‌ای که از دوره‌هایی که مرتبط با حرفه خود هستند، می‌تواند به یک کاندید جذابی برای مصاحبه‌های شغلی تبدیل شود.
شما باید تلاش کنید تا در کنار تحصیلات دانشگاهی، با شرکت در دوره‌های کوتاه مدت اختصاصی و دوره‌های جدید آموزشی و نوآورانه، زمینه‌های جدیدی را برای حرفه‌ای‌تر شدن تجربه کنید.
باید توجه داشت که در بین مطالب تئوریک تدریس شده در دانشگاه و تخصص‌های موردنیاز در بازار کار، فاصله زیادی وجود دارد. اغلب کارآفرینان در جلسات مصاحبه استخدامی با اعتقاد به اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، حتی از دانشگاه‌های معتبر، دارای دانش لازم برای انجام شغل موردنظر نیستند، روبرو هستند. برای ارتقای حرفه، توصیه می‌شود علاوه بر مدرک دانشگاهی، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت یا بلندمدت را نیز شرکت کنید و گواهینامه‌های آموزشی مرتبط را به دست آورید.
نوآوری در تکنولوژی های جدید و مهارت های حرفه ای، در صنعت به نحو چشمگیری تغییر کرده است و کارفرمایان در جستجوی افراد برای انجام کارهای پیچیده، با مهارت های جدید هستند. با توجه به این واقعیت ، دوره های آموزشی خارج از تحصیلات دانشگاهی و آموزش های تخصصی برای آشنایی شما با تکنولوژی‌های تازه و جدید و به دست آوردن مهارت‌های جدیدی که در صنعت بسیار مهم می‌باشند، حیاتی است. این دوره‌ها شما را برای کار با ابزار و تکنیک های جدید به خوبی آماده می کنند.
دوره‌های آموزشی فوق‌العاده دارای ارزش عملی بوده و کمک می‌کنند تا مهارت‌های شما در فردی و حرفه‌ایتان افزایش یابد. به علت نداشتن محدودیت در ورود به رشته‌های مختلف، می‌توانید استعداد و علاقه خود را در رشته‌های مختلف محک زده و در صورت نداشتن علاقه، به راحتی و بدون اتلاف وقت رشته جدیدی انتخاب نمایید. دوره‌‌های صدور گواهینامه محدوده وسیعی دارند و فرصت‌های بهتری برای شخص متقاضی فراهم می‌کنند. 
گواهی‌نامه آموزشی حرفه‌ای نیز می‌تواند به رسیدن به یک پایه آموزشی قوی و لازم، به شما کمک کند. آموزش پیشرفته، اطلاعات و دانشی که از دوره‌های آموزشی تخصصی به دست می‌آورید، می‌تواند ابزار و استراتژی‌های تکنیکی مناسب برایتان فراهم کند که شما را در اجرای پروژه‌هایی که به آن منصوب می‌شوید به هدایت کند، تا بتوانید تمام جنبه‌های کاری خود را به شکلی موثرتر مدیریت کنید.

نوشته شده توسط: فائزه پوراکبری
 

چرا باید همیشه در حال یادگیری باشیم؟

 


نظر شما :