دوره مجازی عمومی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم (عمومی)

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۵ کد : ۲۷ قرآن و معارف
تعداد بازدید:۲۴
دوره مجازی عمومی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم (عمومی)

قرآن، پیام روشن الهی است که همه انسان‏ها را به راستی و رستگاری دعوت می‏کند.از صدر اسلام تاکنون، آموزش این پیام جاودانه الهی، از مهم‏ترین اهداف تعلیم و تربیت در میان مسلمانان بوده است. 
در کشور ما نیز، به اقتضای جایگاه دین اسلام در فرهنگ مردم ایران و جایگاه ویژه قرآن در اعتقادات دینی، باید آموزش قرآن مورد توجه همگان باشد تا شرایط مساعد برای تحقق اهداف این آموزش فراهم آید. شرایط و اقتضائات زمانی و مکانی حکم میکند در گام دوم انقلاب اسلامی، آموزش عمومی قرآن در کشور مسئله محور باشد. یعنی بر پایه نیاز، ذائقه و توان مخاطبان برنامهریزی شود و از آنجا که مخاطب آموزش عمومی قرآن آحاد جامعه هستند رویکرد حاکم نیز باید دارای چنین ویژگی باشد.
به دنبال توصیه‌‏ها و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در اعتلای آموزش قرآن و همچنین ضرورت توجه به بهرهمندی از معارف قرآن کریم در جهت خودسازی و تزکیه نفس و همچنین ترویج معارف دینی و با هدف ایجاد بستر هرچه بیشتر انس با قرآن کریم، آشنایی و آموزش قواعد و تکنیک‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و فراهم کردن مقدمات لازم جهت آموزش‌های تخصصی در سطوح بالاتر، دوره 28 ساعته آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم توسط مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور طراحی شده است.

 


نظر شما :