ضرورت و تأثیر آموزش بر کسب و کار

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۶ کد : ۱۱ مقالات
تعداد بازدید:۶۴۶
ضرورت و تأثیر آموزش بر کسب و کار

آموزش یکی از نقاط کلیدی برای رسیدن به موفقیت در زندگی و کسب و کار است. اگر قصد دارید به عنوان یک فرد موفق شناخته شوید، باید ظرفیت خود را از طریق یادگیری مهارت‌ های جدید افزایش دهید. برای پیشرفت کردن باید بتوانید از مهارت‌ های جدید بهره برداری کنید
آموزش و علاقه به یادگیری از دیرباز در فرهنگ ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای داشته و کاملا پذیرفته شده است و بدیهی است مهارت یادگیری از مهمترین مهارت های فردی است که می تواند به پیشرفت انسان در کار و زندگی کمک شایانی کند،
در واقع، هنگامی که شما یک مهارت جدید را یاد می گیرید، توانایی خود را برای انجام وظایف بیشتر و بهتر افزایش می دهید. اصلی‌ ترین قسمت برای آموزش مهارت کار، انجام دادن آن کار است، با اینکه ممکن است برای یادگیری مهارت جدید به شکل کار آموزی و بدون دریافت حقوق در مکانی برای آموزش مشغول بشوید، این یک بخش از راه‌های آموزش است.
شاید بتوانید با متخصصان موضوع مورد نظر برای یادگیری مشورت کنید و در این راه قدم بردارید. ولی هر چه شما به شیوه‌های مختلفی برای یادگیری نوآموزانه توجه بیشتری داشته باشید، می توانید به طور مؤثرتر از آن استفاده کنید.
برای یادگیری مهارت جدید می ‌توانید از فیلم‌ های آموزشی استفاده کنید، استفاده از فیلم‌ های آموزشی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. فیلم‌ های آموزشی می توانند به شما کمک کنند آموخته ها را به خوبی تثبیت کرده و در کوتاه مدت بیشتری را بیاموزید. با این حال، ممکن است برخی از موارد به درصد های بالاتر از موارد دیگر به نتیجه برسد. 
ایجاد طرز فکر صحیح نسبت به کار یکی از وظایف اصلی آموزش است، اگر این کار با وجود مربیان با تجربه انجام گیرد باعث افزایش بازده کاری شده و زمان یادگیری را به کمترین ساعات می ‌رساند.
آموزش می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش بسیار مهمی داشته باشد. آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای فرد، باعث تقویت قابلیت اطمینان افراد در اجرای وظایف خودشان می‌شود. در نتیجه امکان بروز خطا در اجرای کارهای مربوطه کاهش می‌یابد و بهبود در کیفیت خدمات و محصولات تولیدی ایجاب می‌شود. این خود به تولید بیشتر، رشد شرکت‌های کوچک و بزرگ، و در نهایت افزایش اشتغال در سطح جامعه منجر خواهد شد.
به علاوه، آموزش مهارت‌های نرم مانند مهارت‌های ارتباطی و همکاری، که به عنوان مهارت‌های ارتباطی عمومی با فرد در ارتباط است، باعث می‌شود که فرد به نحو بهتری با همکاران و مشتریان خود تعامل داشته باشد و در نتیجه احتمال موفقیت در حرفه و کاریشان بیشتر شود. این بازدهی در کار، با موفقیت در کار و پیشرفت در حرفه می‌تواند تعدادی ایجاد شغلی جدید نیز در سطح پایین‌تر و مستقیماً موجودیت در بازار کار را افزایش دهد.
یکی از مزایای بزرگی که آموزش به جامعه ارائه می دهد، درآمد زایی و ایجاد اشتغال است. آموزش به فرد نه تنها ظرفیت شغلی و تخصصی آنها را افزایش می‌دهد، بلکه همچنین به مشکلات اجتماعی و اقتصادی کمک می کند و باعث افزایش تولید در جامعه می شود.
آموزش دیدن موجب درآمدزایی و ایجاد اشتغال، توسعه علم و دانش در جامعه می‌ شود، بعضی افراد  که هنوز از آداب سنتی اشتباه پیروی می ‌کنند با آموزش متوجه می ‌شوند که تغییر، قانون طبیعت است، همچنین آموزش به افراد کمک می ‌کند که فقر و نابرابری را از بین برده و از حقوق خود دفاع کنند.
همه ی افراد به دنبال این هستند که درآمد بیشتری داشته باشند و سریع تر ترفیع مقام بگیرند، اما امیدوار هستند که این موضوع یک شبه اتفاق بیفتد. آن ها واقعا فکر می کنند که درآمدشان توسط رئیسان و نیروهای اقتصادی تعیین می شود. اما در حقیقت انجام یا عدم انجام کارها تعیین کننده میزان درآمد است. ما همان جا و همان چیزی هستیم که خودمان می خواهیم، زیرا به طور خودآگاه یا ناخودآگاه تصمیم گرفته ایم در چنین جایگاهی قرار داشته باشیم. اگر از درآمد فعلی خود رضایت ندارید، جلوی آینه بایستید و با رئیسی که در آینده می بینید صحبت کنید، چون او درآمدتان را مشخص می کند.
در طی آموزش مطالب زیادی آموزش میبینیم که امکان دارد عینا در خصوص نیاز ما نیست اما حتما در راستای رفع نیاز ما بوده که ما آن دوره آموزشی را شرکت کردیم، بنابراین اینجا دیگر وظیفه ما است که آن آموزش را ببینیم و سپس آن را تعمیم و تطبیق دهیم به نیاز خود و راهکارهای عملی آن را پیدا کنیم.
در واقع آن آموزش را باید برای خود (زندگی و کسب و کار) متناسب سازی و شخصی سازی کنیم؛ بنابراین می بایست آموزش ها را با شرایط خودمان بسنجیم و به کار و زندگی خودمان ربط دهیم تا برای ما نتیجه بخش باشد.
درنهیت، یادگیری مداوم برای رسیدن به موفقیت اساسی است. با هدف کامل و برنامه‌ریزی مناسب، خودتان را وقف آموزش مداوم کنید و به آنگونه که باید به آن اهمیت دهید. با این روش، می توانید مهارت های جدید را یاد بگیرید و نقش مهمی را در موفقیت خود بازی کنید.

نوشته شده توسط: فائزه پوراکبری

 

چرا باید مدرک معتبر آموزشی بگیریم؟


نظر شما :